데이빗의 도스 게임 자료실

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Game Dev

List of Articles
번호 제목 글쓴이 조회 수 추천 수 비추천 수 날짜
39 바이너리를 스트링으로 변환 관리자 439     2019-06-04
template<typename T> static std::string toBinaryString(const T& x) { std::stringstream ss; ss << std::bitset<sizeof(T) * 8>(x); return ss.str(); }  
38 Reflection vector file 관리자 1008     2019-02-28
 
37 Provisioning Profile location 관리자 859     2018-07-10
~/Library/MobileDevice/Provisioning\ Profiles  
36 UE4 How to deploy my app on IOS device without paying the $99 Apple developer program. 관리자 3550     2018-06-23
I have been working on my first project and I have been looking all over the internet on how to deploy an Unreal Project to an iOS device without a Mac or an Apple developer membership. I was not able to find any way to do it so I found out ...  
35 C++ printf() 64bit int, hex 관리자 1249     2018-06-12
64bit int printf("%I64d", value); 64bit hex printf("0x%llx", value);  
34 JNI GetMethodID, GetStaticMethodID signature example 관리자 446     2018-06-12
Type Chararacter boolean Z byte B char C double D float F int I long J object L short S void V array [ ////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////// Before calling a Java object's meth...  
33 Visual C++ - Object file created with an older compiler than other objects 관리자 1253     2018-05-31
go to the property page and change “Configuration Properties->C/C++->Optimization->Whole Program Optimization” to “No”.  
32 소켓옵션 SO_LINGER 에 대해 관리자 103     2018-05-26
SO_LINGER SO_LINGER은 소켓이 close()되었을 때, 소켓버퍼에 남아있는 데이터를 어떻게 할 것이지를 결정하기 위해서 사용한다. 다음은 SO_LINGER 옵션에 사용되는 데이터구조체이다. struct linger { int l_onoff; int l_linger; } l_onoff : linger 옵션을 ...  
31 MSSQL ODBC Binary Data 이미지 같은 바이너리 데이터 올리기 관리자 177     2018-05-16
SQLRETURN SQLBindParameter( SQLHSTMT StatementHandle, SQLUSMALLINT ParameterNumber, SQLSMALLINT InputOutputType, SQLSMALLINT ValueType, SQLSMALLINT ParameterType, SQLULEN ColumnSize, SQLSMALLINT DecimalDigits, SQLPOINTER ParameterValuePtr, S...  
30 map을 deque에 일괄 삽입 std::copy std::transform std::back_inserter 관리자 506     2018-05-03
template<typename tPair> struct second_t { typename tPair::second_type operator()(const tPair& p) const { return p.second; } }; template<typename tMap> second_t<typename tMap::value_type> second(const tMap& m) { return second_t<type...  
29 Windows C++ Mac Address 구하기 관리자 1625     2018-04-20
#include <winsock2.h> #include <iphlpapi.h> // iphlpapi.lib void PrintMACaddress (BYTE *addr) { for (int i = 0; i < 8; i++) { printf ("%x ", *addr++); } } static void GetMACaddress(void) { IP_ADAPTER_INFO AdapterInfo[16]; // Allocate informa...  
28 UE4 stat 관리자 878     2017-12-22
1. press ` 2. input stat scenerendering  
27 UE4 VR Resolution Setting 관리자 185     2017-12-22
console command (r.ScreenPercentage 50)  
26 데이터베이스의 모든 인덱스 생성 삭제 스크립트 만들기 file 관리자 442     2017-12-12
 
25 MSSQL 성능 향상을 위한 query 작성과 tuning 관리자 791     2017-12-12
http://luvstudy.tistory.com/6  
24 UE4 error : Expected EOBProjectileManager.h to be first header included. 관리자 356     2017-09-29
In EOBUnreal.Build.cs Delete line berow PCHUsage = PCHUsageMode.UseExplicitOrSharedPCHs;  
23 UE4 Compile Thread 늘리기 file 관리자 439     2017-07-23
 
22 UE4 Engine build 전 수정해야 할것 관리자 146     2017-07-07
VolumetricFog.cpp 에 추가 #define log2(x) (log(x) * 1.44269504088896340736)  
21 Can't find file for asset. /Script/SteamVR 관리자 444     2017-06-14
Error /Game/Opening/OpeningCharacterBP : Can't find file for asset. /Script/SteamVR Find "SteamVR.uplugin" File. Change "LoadingPhase" : "Default" To "LoadingPhase" : "PostConfigInit"  
20 Unreal Engine 4 Devs, How to get rid of the black borders in mirror mode. 관리자 1892     2017-04-20
One of the most annoying things when you try to get a screen recording of your game is the huge black borders on either side of the screen that look like this. http://i.imgur.com/6eVjJey.jpg This is the default view for all UE4 games but the...